Invitation: Kursus i bæredygtighed på kirkegården

Stiftsudvalget for Grøn Kirke i Aalborg Stift inviterer den 16. maj 2024 9.45 - 15 til kursusdag om bæredygtighed på kirkegården.

Velkommen til en spændende kursusdag med fokus på bæredygtighed på kirkegården, arrangeret af Stiftsudvalget for Grøn Kirke.

Gennem oplæg kan du lade dig inspirere til at opnå en mere bæredygtig drift af kirkegården med fokus på en øget biodiversitet. Derudover vil deltagerne blive introduceret til Grøn Kirkegård-tjeklisten og også få en rundvisning på Vester Hassing kirkegård.

Dagen er rettet mod kirkegårdsledere, gartnere, gravere og gravermedhjælpere, samt kirkeværger eller andre som fx menighedsrådsmedlemmer med interesse for kirkegården.

Program for kursusdagen

Kl. 09.45 Kaffe og rundstykker

Kl. 10.00 Velkomst

Kl. 10.10 Præsentation af Grøn Kirke og introduktion til Grøn Kirkegård-tjeklisten

Kl. 10.30 Tid med Grøn Kirkegård-tjeklisten i grupper

Kl. 10.45 Oplæg 1: Mere plads til vilde dyr og rig natur på kirkegårdene v. Sofie Kure, Grøn Kirke

Kl. 11.15 Gruppesnak og pause

Kl. 11.30 Oplæg 2: Hvordan er Skelund Kirkegård blevet grøn, og hvilke konkrete tiltag kan man finde på kirkegården? V. Allan Bo Møller, graver Skelund Kirkegård.

Kl. 12.00 Frokost

Kl. 12.40 Oplæg 3: Den grønne omlægning på Vester Hassing kirkegård v. graver Leif Christensen

Kl. 13.00 Kirkegårdsvandring på Vester Hassing Kirkegård v. Leif Christensen

Kl. 14.30 Kaffe og kage

Kl. 14.50 Opsamling

Kl. 15.00 Tak for i dag

Praktisk info:

Hvor: d. 16. maj 2024 9.45-15.00

Pris: Kurset er delvist dækket af stiftsmidler, og derfor koster det kun 100 kr. per person.

Tilmelding og betaling sker ved at skrive til gronkirke@gronkirke.dk senest 6. maj.